اخبار برگزیده
 

بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه «پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور (با عنوان سابق: آیین‌نامه اعطای جایز‌ه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر)»، تسهیلات ویژه‌ای از قبیل راتبة دانشجویی ، اعتبار آموزش‌یاری ، اعتبار پژوهش‌یاری ، اعتبار فن‌یاری ، اعتبار توان‌مندی آموزشی ، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توان‌مندی کارآفرینی را به دانشجویانمستعد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

شرایط بهره‌مندی از این تسهیلات و مهم‌ترین نکات آن به شرح زیر است:

1.     دانشجویان هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورکه واجد شرایط مذکور در «شیوه‌نامة اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتردر سال تحصیلی 98-1397» (کلیک کنید) هستند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

2.       ثبت‌نام دانشجویان سال‌های دوم و بالاتر دانشگاه‌ها از تاریخ 5/4/1397 آغاز شد و در تاریخ 15/5/1397به پایان رسید و ثبت‌نام دانشجویان سال اول دانشگاه‌ها از تاریخ 1/7/1397 آغاز می‌شود و فرصت نهایی آنان برای تکمیل پرونده و ارائه درخواست،سی‌اممهر ماه سال جاری است. ضروری است دانشجویان متقاضی، اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارک مثبته، در سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانیhttps://sina.bmn.ir(کلیک کنید) بارگذاری یا به‌روزرسانی کنند وپس از آن، حداکثر تا تاریخ 30/7/1397 گزینه «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب کنند.شایان ذکر است این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

3.                در سال اول مقطع کارشناسی، صرفاً دانشجویانی که واجد حداقل یکی از شرایط زیر باشند، مشمول تسهیلات دانشجویی می‌شوند:

الف. دارندگان مدال طلا یا نقره کشوری در المپیادهای ملی دانش‌آموزی؛

ب. دارندگان رتبة 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه ریاضی و فنی؛

ج. دارندگان رتبة 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربی؛

د. دارندگان رتبة 1 تا 80 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی؛

ه. دارندگان رتبة 1 تا 40 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر.

تذکر1. دانشجویانی که به دلیل داشتن یکی از شرایط فوق، بدون محاسبة امتیاز، مشمول جایزه‌های تحصیلی بنیاد می‌شوند، برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید همانند سایر متقاضیان، اطلاعات خود را در سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانیhttps://sina.bmn.irبارگذاری یا به‌روزرسانی کنند وپس از آن،حداکثر تا تاریخ 30/7/1397 گزینه«درخواست بررسی پرونده برای تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌ها»ی سامانه انتخاب کنند.

4.       برگزیدگان جایزه شهید احدی بنیاد ملی نخبگان، در سال اول تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، بدون محاسبة امتیاز، مشمول تسهیلات دانشجویی می‌شوند؛ اما لازم است پرونده خود را در سامانه سینا تکمیل و گزینة «درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی» را در بخش «ثبت درخواست‌های سامانه» انتخاب کنند.

5.    دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای باید مشخصات فردی خود رابه همراه تصویر وضعیت ثبت‌نامدر نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-1397 در پورتال آموزشی دانشگاه، در سامانه درج نمایند.

6.    دانشجویان سال اول مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی باید مشخصات فردی، سوابق تحصیلی و فعالیت‌های پژوهشی خود را به همراه تصویر وضعیت ثبت‌نام در نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-1397 در پورتال آموزشی دانشگاه در سامانه درج نمایند. همچنین سوابق درج‌شده در پرونده الکترونیکی خود در خصوص کسب مدال در المپیادهای دانش‌آموزی،کسب رتبة برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه، کسب رتبة برتر در المپیادهای دانشجویی و اختراعات مورد تأیید بنیاد را بررسی و در صورت نقص، در بخش «ثبت مدارک/ اطلاعات مشترک/ افتخارات» درج کنند.

7.      پسازبررسیپرونده‌هاوانتخاببرگزیدگان،نتایجازطریقسامانهسینا بهاطلاعمتقاضیانخواهدرسید.ثبت اطلاعات،‌ بررسی پرونده و اعلام نتایج، صرفاً از طریق سامانهمذکور و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

تذکر2. با توجه به این که سامانه سینا به تازگی راه‌اندازی شده است، بدیهی است مانند هر سامانه دیگری، در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه خواهد شد که با صبوری و همراهی مخاطبان و نیز دریافت بازخوردهای آنان، به تدریج مرتفع خواهند شد. از این رو خواهشمند است مشکلات ، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص سامانه سینا، به نشانیcontact-us@bmn.irارسال فرمایید.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر