آخرین اخبار
1398/9/4 دوشنبه
دانشگاه پیام‌نور جزئیات مرحله پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی را به همراه دستورالعمل ثبت نام در این مرحله اعلام کرد.
نحوه ثبت نام رشته‌های بدون آزمون پیام نور اعلام شد

.

دانشگاه پیام‌نور جزئیات مرحله پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی را به همراه دستورالعمل ثبت نام در این مرحله اعلام کرد.

در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: همه داوطلبان پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (اعم از داوطلبانی که در پذیرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) در دانشگاه پیام نور باید توجه داشته باشند طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، می‌توانند به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله، جداول حاوی اطلاعات رشته محل‌ها را مشاهده کنند و با مشخص کردن رشته و مؤسسه آموزش عالی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک ذیل و با توجه به موارد اعلام شده از ۲۸ آبان تا ۳۰ دی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

بر این اساس، همه متقاضیان اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ ثبت نام کرده یا نکرده‌اند می‌توانند در این فراخوان ثبت نام کنند.

داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ (مرحله شهریورماه) باشند، چنانچه در این مرحله ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهند، قبولی اولیه آن‌ها در شهریور لغو می‌شود و بدهی ایجاد شده باید توسط دانشجو تسویه شود.

داوطلب باید ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام پیوست را به صورت کتبی تکمیل کند و کد رشته محل مورد تقاضای خود را انتخاب و تأئید کند. در این مرحله داوطلب موظف است هزینه ثبت نام را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور پرداخت کند.

همچنین داوطلبان پس از پرداخت هزینه ثبت نام یک کد ۷ رقمی از سامانه خرید اینترنتی کارت اعتباری سازمان سنجش آموزش کشور دریافت می‌کنند که برای ورود به سامانه ثبت نام الزامی است.

بر این اساس، تاریخ ثبت نام از ۲۹ آبان تا ۳۰ دی ۹۸ است و هر داوطلب می‌تواند صرفاً متقاضی یک کدرشته محل باشد. بدیهی است در صورت ثبت نام داوطلب در دو یا چند کد رشته محل، اطلاعات وی در بانک اطلاعات پذیرفته شدگان هر دو محل حذف خواهد شد.

کدرشته محل‌ها بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد انجام می‌پذیرد و پس از پایان مهلت مقرر و بسته شدن لینک ثبت نام هیچ اقدامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای مواردی از قبیل "اضافه و یا حذف اسامی"، "ثبت نام افراد جامانده و یا فهرست‌های ارسالی جداگانه" انجام نخواهد شد.

داوطلبانی که حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۸ موفق به اخذ مدرک دیپلم نظام جدید (۳-۳-۶) یا پیش دانشگاهی و یا کاردانی می‌شوند مجاز به ثبت‌نام در این دوره و برای نیمسال دوم ۹۹-۹۸ هستند.

همه متقاضیان "مرد" می‌بایست در زمان ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر